2. srpna 2014

Síťovka

Srdečný pozdrav 
posílám všem z prázdnin
u babičky na venkově...

...týden, 
po který jsme sklízeli uzrálé ovoce, 
vařili šťávu a marmeládu, 
krmili králíčky, kačenky
a ke slepičkám chodili 
pro právě snesená vajíčka,
se nám už pomalu chýlí ke konci.

A zítra nás čeká návrat domů, 
ovšem s mým předsevzetím, 
že se i ve městě 
budu snažit,
aby naše dny byly klidné,
bez shonu a spěchu, 
žité jednoduše...
...právě jako tady.

Dny jsme trávili na dvorku,
v pohybu, 
a večery, když už Dáda odpočíval
v peřinkách, 
já se chopila háčku.

Už dlouho jsem se chystala uháčkovat 
síťovku, jejíž čas právě nastal -
- to že byla po ruce babička
se svými zkušenostmi, 
kdyby jsem si náhodou nevěděla rady.


K mému překvapení
se síťovka háčkovala
pěkně zlehka -
- využila jsem návodu od paní Jaroslavy Dovcové, 
prodává na Fleru.


Úskalím pro mě byla
pouze volba příze.

Ačkoliv v návodu byla uvedena
bavlněná, 
já si řekla, 
že nic nezkazím ani Kačenkou, 
které mám větší zásoby.

Teď už vím, že držet se při volbě příze
návodu, není od věci.
Síťovka je příliš objemná
a dlouhá.
Až po dokončení
jsem si uvědomila, 
že jsem měla ubrat počet řad,
a bylo by to dobré.
Beru to jako lekci, 
která mě posune dál.
Příští síťovka už bude
zdařilejší.




Už uzrávají
mé oblíbené švěstky
a já se těším
na švěstkový koláč ke kávičce :)





Síťovka má dvojité dno, 
které zároveň představuji praktickou
kapsičku...

...takhle hezky se do ní celá taška schová.


Hezké dny,
L.


4 komentáře:

  1. Lucinko, moc se ti povedla.Musíš z ní mít radost.
    Týden na vesnici, to musí být jako ráj...
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, Helenko, radost z ní opravdu mám a někdy se určitě pustím do další...máš pravdu, u babičky pokaždé zažívám něco jako ráj ;) i Tobě přeji podobné, klidné dny. Lucka

    OdpovědětVymazat
  3. Jů, ta je bezva, a kolíčkovník taky, líbí se mi:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, moc děkuji, takový milý komentář vždycky potěší. Krásný den, Lucka

      Vymazat

Všem vám moc děkuji za milé komentáře...