12. srpna 2014

Kapsář na kolíčky



S malým synkem nemám přes léto tolik času na háčkování, 
kolik bych si přála, 
a tak háčkuji jen samé jednoduché věci.

Jako je tento kapsář na kolíčky pro moji maminku.





 Jednoduchý a ryze praktický dáreček, 
ale radost udělal.



  
Já se zase, pokaždé když přijdu k rodičům na zahradu, 
 těším pohledem na její krásně kvetoucí hortenzii...




 Letos jsem to nějak nestihla,
ale příští rok bych se chtěla pokusit i na našem panelákovém balkoně
vytvořit klidné zátiší
z květin, bylinek a Davídkovi zasadit třeba i nějaká cherry rajčátka, 
která má moc rád.

Zatím si večery na balkoně užíváme třeba takto...




Mátový sirup
jsem koupila, když jsem byla u babičky na prázdninách,
u "Kulíšků".
Byl právě uvařený, ještě bez etikety.

U babičky na vesnici majít totiž domov
Kulíškovy dobroty -
- paní vaří domácí zavařeniny a sirupy,
inspirované starými recepty našich předků,
ze sezonního ovoce a bylinek.
Kromě výborných džemů
jsme od nich ochutnali třeba i levandulový sirup.

Byl báječný - obávala jsem se, 
aby nebyl příliš "voňavý",
ale měl jen nádech levandulové chuti a vůně...


Zdroj: kuliskovydobroty.cz


  Ještě se vrátím k mátovému sirupu -
všichni jsme si ho zamilovali, podobně jako v zimě mátový čaj.

A tak jsem hledla recepty a zdá se,
že není snad ani nic jednoduššího :)
Až bude chvíle, 
určitě ho zkusím uvařit do zásoby.





 Ještě knížka k tomu 
a i na balkoně se dá prožít příjemný letní večer...



Knížky Francouzky.....už tvoří hezký komplet snad pěti 
knížek, které jsem si zamilovala.

Když jsem zjistila, že vyšla nová s názvem
"Francouzky neztrácejí šmrnc",udělala jsem si radost.
A tak mi v domácí knihovničce schází už jen jedna,kterou třeba přinese Ježíšek.

Je to bláznivé, ale už i já se přistihla při přemýšlení nad vánočními
dárky pro mé blízké.Uvažuji, že pro každého koupím nějakou tu knížku. Bude pro mě zábava je vybírat,
přesvědčím se tak, jak dobře svou rodinu a kamarády znám.

A pak je tu háčkování, ze kterého se jistětaké nějaký ten dáreček urodí. Možná je už na čase nad dárečky přemýšlet, pro ty z nás, 
které se do jejich výroby chtějí pustit samy a obdarovat všechny své blízké. 

 Pohodový letní večer, 
i když u nás už jsou trošku chladnější,
přeji všem 
milým čtenářkám :)

Lucka






4 komentáře:

  1. Luci, ten kapsář se ti moc povedl a překrásně si ho vyfotila!
    Mátový sirup je opravdu jednoduchý, ostatně jako všechny sirupy :o)
    U nás právě dopršelo, večer trávíme uvnitř, ale letní večery venku prostě miluju.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji za pochvalu a dodání kuráže, co se sirupů týče :) určitě nejeden sirup vyzkouším. Užívej krásný podzim, Lucka

      Vymazat
  2. Luci, kapsář je skvělý! Zrovna včera jsem si říkala, že si musím ušít nový, protože se mi můj letitý už trhá ... ale uháčkovat ho mě nenapadlo!! Takže po delší době asi vezmu do ruky zase háček. Děkuji za inspiraci a snad si těch letních večerů ještě užijeme:) Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji...do kapsáře jsem šla "po hlavě" - napadlo mě, jestli bude háčkovaný praktický, ale jelikož šít zatím neumím, začala jsem háčkovat a mamku jsem výsledkem potěšila :) a ta její radost se jako bumerang vrátila zase ke mně...:) u nás dneska zase sluníčko pálilo, tak jsme se vyhřívali, a jak říkáš - snad ještě během září budeme. Krásné dny Ti přeji, Lucka

      Vymazat

Všem vám moc děkuji za milé komentáře...