9. dubna 2014

Mrkvové muffinky

Krásný, ač trošku propršený, den všem!

Máme doma moc rádi mrkvový dort, teď jsem pro malou změnu naplnila těstem na dort malé formičky na muffiny...

...a když jsem strouhala mrkvičku, napadlo mě si jednu nebo dvě uháčkovat. A příště třeba jablíčka, hruštičky a tak dále...a malý si pak s jejich pomocí může hrát na prodavače ovoce a zeleniny;-)





Pokud byste rádi vyzkoušeli "náš" recept na mrkvový dort, tu je:

  • 450 g strouhané mrkve
  • 280 g hladké mouky
  • 200 g hnědého cukru
  • 120 g vlašských ořechů
  • 180 ml oleje
  • 2 čajové lžičky sody
  • 2 čajové lžičky prášku do pečiva
  • 2 čajové lžičky skořice
  • 4 vejce


V jedné misce klasicky vymícháme hnědý cukr s vejci, přidáme olej. V druhé misce smícháme všechny sypké suroviny. Nakonec přidáváme mrkev a ořechy. 

 Do dortu připravuji náplň z lučiny, moučkového cukru a citronové šťávy, tento krém k mrkvovému dortu krásně ladí, chutná báječně. 

Dort můžeme krémem také potřít a pak třeba posypat nesolenými, rozdrcenými pistáciemi, nebo jej jednoduše polít cukrovou polevou připravenou ze 100 g moučkového cukru a 4 lžic pomerančové šťávy. Jistě Vás tento moučník nezklame;-)






2 komentáře:

  1. Týýý jó.... tak mrkev jsem ještě neháčkovala:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ;-) viďte, Ajko...háčkovala jsem právě pro ten údiv...mamka měla přijít na kávičku, tak jsem jí to pohoštění chtěla zpestřit....a koneckonců, malý synek bude mít s čím si hrát ve svém "obchůdku" Přeji krásný den...i když u nás je dneska zataženo:-(

      Vymazat

Všem vám moc děkuji za milé komentáře...