26. února 2015

Jarní čepička pro Davídka

Tak jsem se pustila do háčkování čepičky
na jaro pro Davídka.

Není to moje první čepička,
už jsem jich pár zkoušela, ale pouze takových těch
jednoduchých, 
z dlouhých sloupků a třeba s
"klapkami" na ouška.

Ovšem ne a ne přijít na nějaký přesný a vždy spolehlivý postup přidávání ok -
- pro každou velikost, z jakékoliv příze.

Na čas jsem tedy čepičky vzdala, 
ale moje touha háčkovat dětem čepičky ladící
s jejich bundičkama, či letníma mikinkama a tričkama, ta byla a je pořád silná.

A teď když už vím, že i naše druhé děťátko bude klouček -
- líbilo by se mi, kdyby kluci byli čepičkama spolu sladěný...

A tahle moje touha, tohle moje přání
mi dodalo novou odvahu začít zkoušet háčkovat čepičky znovu, po čase...

 ...a i ty trošku složitější.

Jen jsem se pro tentokrát rozhodla objednat si 
návod od někoho zkušeného -
- byla jí Lucie handmade, 
jak jinak než prodejce z mého oblíbeného Fleru.

Poprvé jsem zkusila čepičku s "véčkovým vzorem".

Chvíli jsem na popis koukala, přemýšlela a nejdříve jednu ze složitějších řad háčkovala půl hodiny...ale díky skvělému návodu
jsem brzy pochopila a další řada už mi šla hezky a rychle od ruky ;-) 



Čepičku jsem jednoduše ozdobila 
knoflíčky s motivem zvířátek.

Avšak s mamkou jsme se shodly, 
že takováto čepička bude víc slušet nějaké holčičce - a tak ji darujeme Davídkově kamarádce.




Mám opravdu radost, 
že jsem čepičku dotáhla do zdárného konce,
což znamená hlavně to, že si budu víc věřit při háčkování těch dalších pro naše kluky.

A když jarní čepička, 
tak první poslové JARA od maminky ze zahrádky...



Sněženky už si skrze sníh a listí 
derou cestu ven na sluníčko... 


A ještě vám ukážu nový pelíšek našich hafanů :)



To je totiž tak- pořídili jsme pejskům nový pelíšek,
veliký a na první pohled pohodlný...
...s cílem je "vystěhovat" z ložnice, z postele,
kde s námi doposud směli spát.

Bohužel pro pejsky jsme zjistili,
že trpí kvalita našeho spánku, když spí s námi v posteli. Jak v noci cestují, tu přilehnou peřinu, 
tu se o nás opřou drápkama...
...a pak když se s námi naučil spát i Davídek 
a teď čekáme příchod druhého kloučka...
...učinili jsme to velké rozhodnutí 
je spaní v ložnici odnaučit. 



A na fotkách vidíte,
kde se naší fenečce zalíbilo víc než v pelíšku ;)
Velký slon je jeden z Davídkových vánočních dárků ;)

Mějte se krásně, 
Lucka

6 komentářů:

  1. Luci, čepička je parádní, ale asi i Dáda by ti brzo řekla, že je holčičí :o) Jsi dobrá, čepice jsou docela oříšek!
    Fotky ze zahrady jsou krásné a pesani, to je kapitola sama pro sebe :o)
    Mějte všichni hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju, no snad se mi ten oříšek jménem čepice brzy podaří zcela rozlousknout ;-) alespoň se procvičím v trpělivosti ;-) doufám, že jsi měla krásný víkend, navzdory (alespoň u nás) upršenému počasí...papa L.

      Vymazat
  2. Luci, čepička je krásná, a je jedno, kdo ji nakonec bude nosit, hlavní je, že se Ti povedla a že z ní máš radost! A ty sněženky, to je takový balzám na duši. Pesani si pěkně hoví :-) Přeji krásnou první březnovou neděli a posílám krásné pozdravy! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radunko, i já Tebe moc zdravím a děkuju za pochvalu čepičky. Přesně tak, jedno kdo ji bude nosit, mě těší už to, že jsem se v návodu na ni neztratila ;) Pa a měj krásný konec starého týdne a stejně tak začátek toho nového! L.

      Vymazat
  3. Díky za nahlédnutí na můj blog...K tomu háčkování, chválím Váa, protože já se teď sama učím háčkovat a musím říct ,je to psycho..Obdivuju každého kdo plete nebo háčkuje..Takže jste super...Čepička je nádherná...Hezký den Ilona

    OdpovědětVymazat
  4. Luci, čepice se ti moc povedla. Já také čepice nerada háčkuji, zvláště tento typ, který musí na hlavičku pěkně přilnout. Po každé řadě bych ji nejradši zkoušela, jestli sedí. Moc se mi líbí ta zelená barva s barevnými knoflíky, úplně jarní kombinace.

    OdpovědětVymazat

Všem vám moc děkuji za milé komentáře...